Отруєння, падіння полиці, «ковзанка» в туалеті: через що судяться з «Укрзалізницею»

Днями Наталія Полякова перенесла операцію після того, як на неї впала полиця з пасажиркою в поїзді Київ – Рахів. Про інцидент стало відомо з Facebook дочки потерпілої, Світлани Полякової. Сім’я збирається судитися з Укрзалізницею та домагатися відшкодування збитків від страхової компанії.

Журналісти «КРАПКИ» зʼясували, що українці активно подають до суду на Укрзалізницю. Ідеться про захист прав споживача, стягнення вартості проїзду, відшкодування моральної шкоди. Ми також дізналися в адвоката, що потрібно для того, щоб виграти суд у такій справі.

Отруєння токсичним газом і похід пішки через поле

Ми знайшли два випадки, пов’язані з отруєнням. Перший стався в травні 2015 року. Пасажири поїзда Миколаїв – Київ під час посадки відчули неприємний запах. Виявилося, що технічні люки й підлогу пофарбували і фарба не встигла просохнути до відправлення. Зрештою одна з пасажирок отруїлася і подала в суд на Укрзалізницю.

Пізніше в суді жінка розповіла, що в поїздці відчувала запаморочення, її нудило, носом ішла кров. Тоді до неї у вагон викликали начальника поїзда. Між пасажирами й адміністрацією виник конфлікт, який тільки погіршив ситуацію. Швидку допомогу при цьому не викликали, поїзд екстрено не зупиняли – мовляв, боялися запізнення. Пасажирку з отруєнням перевели до іншого вагону, але на бокове верхнє місце, хоча спочатку квиток був куплений на нижнє.

Другий випадок стався в липні 2015 року. У поїзді Київ – Миколаїв загорівся тепловоз. При спробі загасити пожежу самостійно виявилося, що з 11 вогнегасників був справний тільки один. Пасажири не витримали запаху диму й вирішили дістатися станції самостійно. Автобусів для них ніхто не надіслав. Людям довелося йти через поле біля 5 км.

Спека в поїзді

26 липня 2016 року пасажири поїзда Київ – Миколаїв потерпали від спеки: температура повітря у вагонах становила +34°С, а в коридорі +30°С, навіть за відкритих вікон. За словами провідника, кондиціонер працював.

«Разом з іншими пасажирами зайшли у своє купе, закрили двері. Змогли витерпіти задуху не більше 40 хвилин. Спека не спадала, кондиціонери не працювали. На пропозицією позивача продати йому охолоджену воду провідник відповів, що у вагоні немає ніякої води, а тим більше прохолодної, тому що й холодильника немає», – повідомляли пасажири.

Звичайної питної води в поїзді теж не було. Пасажирам довелося купувати її на зупинці в перекупників за подвійною ціною, про що вони згадали в позові. Пасажири склали колективну скаргу.

Новорічна історія із замерзлим вагоном

3 січня група людей подорожувала з Дніпра до Львова. Поїзд прибув на перон із запізненням на півгодини, а на вулиці було –15°С. У самому поїзді також було дуже холодно. Пасажири скаржилися на те, що обігрів вагона працював погано, температура протягом всієї поїздки не піднімалася вище +10°С (у 20-градусний мороз за вікном вночі).

«У вікна вагона дув сильний вітер. Туалетом було неможливо користуватися, оскільки пролита вода на підлозі туалету замерзла й перетворилася на ковзанку. На численні скарги пасажирів вагона провідник нічим дієвим не допоміг. Запропонував затягнути вікна купе зайвими ковдрами, а сам у коридорі вагона затикав вікна ганчірками, щоб не дув вітер», – розповідали пасажири.

Позивачі не могли спати та змушені були провести ніч у верхньому одязі, рукавичках і головних уборах. Пізніше пасажири подали до суду й вимагали компенсації за неналежні умови в поїзді.

Впала полиця

16 грудня 2016 року на пасажирку поїзда Київ – Дніпро впала полиця. Це сталося з вини провідника, вважає постраждала. Суд лише частково задовольнив позов про відшкодування матеріального збитку. Жінка, до речі, була застрахована.

Адвокат адвокатського об’єднання «Климчук і партнери» Володимир Воронцов пояснив журналістам «КРАПКИ», що робити в такій ситуації.

«У таких випадках можна викликати поліцію (у поїзді є лінійна поліція). Вона зафіксує порушення. Якщо ви виходите на кінцевій станції, одразу ж на місці можна написати заяву, щоб правоохоронці зробили фотографії, підтвердили тілесні ушкодження. Якщо не викликати поліцію, можна сфотографувати все самостійно (зняти відео), звернутися до провідника і пояснити проблему. Потрібно записати дані та телефони свідків, які їхали в купе або плацкарті, бачили, що сталося, і зможуть це підтвердити», – порадив експерт.

Адвокат зазначив, що не обов’язково одразу заявляти в поліцію, спочатку можна написати заяву в Укрзалізницю, у якій описати проблему. Компанія може добровільно відшкодувати матеріальний і моральний збитки. У цивілізованих країнах, додає Володимир Воронцов, перевізники зацікавлені в тому, щоб «по-доброму» відшкодовувати збитки в таких ситуаціях, тому що цінують свою репутацію.

«Якщо ж відмовляються відшкодувати збитки добровільно, можна подати до суду», – підсумував адвокат.

Нагадаємо, що Укрзалізниця запустила 23 додаткові поїзди на новорічні свята.

Facebook Комментарии
Загрузка...